SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sık sık kullanılan iki kavram. Ancak bu iki kavram mevzuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online hileışdataş firmaları ve internetten satış karşılayıcı e-tecim siteleri bağırsakin nazik olan bu iki kavram, yeni kitlelere ulaşabilmek ve pazarda öne çıkabilmek adına önemlidir. Her iki kavram da web sitelerinin kontrol motorlarındaki görünürlüğünü pozitifrmaya yardımcı olur, fakat aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu yazgımızda dem dem birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı biraz henüz heveslialım ve bu arada inceleyelim.
SEM: Arama Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türkçe olarak Arama Motoru Pazarlaması, markaların kontrol motorları üzerinde henüz görünür ve henüz ulaşılabilir olması bağırsakin yapılan çhileışmalara denir.
Arama motoru reklamcılığı olarak da teşhismlanan SEM, kontrol motorlarında ücretli reklam alımı gerçekleştirilerek web sitelerinde yoğunluk enseışı çalışmalemlerinin hepsine denir. En popüler ve sık kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve bellik değerini pozitifrmaya müteveccih bir çhileışma olan SEM, jüpiter kitlesini geliştirmek açısından da az çok önemlidir. Hatta SEM çhileışmaları ile trafiğinizi yargılama arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Arama Motoru Optimizasyonu olarak da bilindik SEO çhileışmaları ise SEM’in tersine ücretsiz çhileışmalardır. SEM sınırlı bir bütçe bağırsakin maruz reklamları kapsarken SEO çhileışmaları sınırlı anahtar kelimelerde sözıcı bir yükseliş elde kılmak bağırsakin yapılan çhileışmalardır. Gelin, bu zıtlaştırmayı biraz henüz heveslialım.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çhileışmaları arasındaki ayırt; mafevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret zıtlığında, SEO’nun ise bağırsakerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde strüktürlabilmesidir. Doğrusu SEO bağırsakin en başta içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet dışında başarım göstermesi bağırsakin yeni bir ödeme strüktürlmaz.
Bunun dışında bir önemli ayırt da hızdır. SEM çhileışmalarında sonucu henüz hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi güdük müddet içerisinde pozitifrabilirsiniz. Bunun tersine SEO çhileışmaları ise uzun soluklu çhileışmalardır. SEO çhileışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri etap etap yapmalkaloriız.
Bu iki sayısal pazarlama kavramı arasındaki bir sair önemli ayırt da doğallıktır. SEM çhileışmaları ücretli reklam çhileışmaları olduğu bağırsakin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çhileışmalarında bu tavır değişikdır. SEO çhileışmaları henüz tabii icraatı kapsar ve sitenize henüz organik bir yoğunluk sıkıntısızışı esenlar.
Bu iki kavram, bağırsakerik itibarıyla da ayrımlılık gösterir. SEO çhileışmalarındaki bağırsakerikler kullanıcı deneyimini pozitifrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Doğrusu henüz çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çhileışmalarında ise amaç henüz ticari olduğu bağırsakin bağırsakerikler SEO çhileışmalarındaki üzere olmayabilir.
Ancak bu düşünmek bileğildir ki SEM bağırsakerikleri kalitesizdir. Yalnızca iki kavram arasındaki bağırsakerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Hatta belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden henüz dobra evet da henüz üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine bakarak ikisinden bile faydalanılabilir.
Makalemızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam kılmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Tüketici Davranışları: Sayısal Dönüşümün Yükselişi yazgımıza geçebilirsiniz.