SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sıkça kullanılan dü fehva. Ancak bu dü fehva konuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online tuzakışveriş firmaları ve internetten satış fail e-kâr siteleri ciğerin nazik olan bu dü fehva, yeni kitlelere ulaşabilmek ve pazarda öne çıkabilmek yerine önemlidir. Her dü fehva da web sitelerinin kontrol motorlarındaki görünürlüğünü zaitrmaya yardımcı olur, lakin aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu makalemızda dem dem birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı azıcık elan açgurur ve bu arada inceleyelim.
SEM: Kontrol Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türki olarak Kontrol Motoru Pazarlaması, markaların kontrol motorları üzerinde elan görünür ve elan ulaşılabilir olması ciğerin meydana getirilen çtuzakışmalara denir.
Kontrol motoru reklamcılığı olarak da tanılamamlanan SEM, kontrol motorlarında ücretli reklam gururı gerçekleştirilerek web sitelerinde trafik artışı konulemlerinin hepsine denir. En pop ve pıtrak kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve bellik kıymetini zaitrmaya yönelik bir çtuzakışma olan SEM, alıcı kitlesini yetiştirmek açısından da enikonu önemlidir. Ayrıca SEM çtuzakışmaları ile trafiğinizi yargılama arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Kontrol Motoru Optimizasyonu olarak da bilindik SEO çtuzakışmaları ise SEM’in bilakis ücretsiz çtuzakışmalardır. SEM sınırlı bir bütçe ciğerin maruz reklamları kapsarken SEO çtuzakışmaları sınırlı anahtar kelimelerde kalıcı bir yükseliş elde etmek ciğerin meydana getirilen çtuzakışmalardır. Gelin, bu karşılaştırmayı azıcık elan açgurur.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çtuzakışmaları arasındaki başkalık; fevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret karşılığında, SEO’nun ise ciğererik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde dokumalabilmesidir. Yani SEO ciğerin en özellikle içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet haricinde performans göstermesi ciğerin yeni bir ödeme dokumalmaz.
Bunun haricinde bir önemli başkalık da hızdır. SEM çtuzakışmalarında sonucu elan hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kısaltarak süre içinde zaitrabilirsiniz. Bunun bilakis SEO çtuzakışmaları ise uzun soluklu çtuzakışmalardır. SEO çtuzakışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri girişim girişim yapmalısınız.
Bu dü sayısal pazarlama fehvaı arasındaki bir sair önemli başkalık da doğallıktır. SEM çtuzakışmaları ücretli reklam çtuzakışmaları evetğu ciğerin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çtuzakışmalarında bu hesap farklıdır. SEO çtuzakışmaları elan saf icraatı kapsar ve sitenize elan organik bir trafik sıkıntısızışı esenlar.
Bu dü fehva, ciğererik itibarıyla da farklılık gösterir. SEO çtuzakışmalarındaki ciğererikler kullanıcı deneyimini zaitrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Yani elan çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çtuzakışmalarında ise garaz elan ticari evetğu ciğerin ciğererikler SEO çtuzakışmalarındaki kadar olmayabilir.
Ancak bu demek bileğildir ki SEM ciğererikleri kalitesizdir. Sadece dü fehva arasındaki ciğererik konseptleri ve odaklar farklıdır. Ayrıca belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden elan çok evet da elan üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine gereğince ikisinden bile faydalanılabilir.
Yazımızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam etmek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Müstehlik Davranışları: Dijital Tahavvülün Yükselişi makalemıza geçebilirsiniz.